چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | 2025-10-15
کپی تریدینگ
تبلیغات
کد خبر: 15823 |
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۷ | ارسال توسط :
9 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله ارجائی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی امروز (شنبه، ۱۲ مهر) در مراسم امضای قرارداد تامین ناوگان ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهداف بخش حمل‌ونقل ریلی در برنامه هفتم توسعه، گفت: هدف‌گذاری اصلی در این برنامه، رساندن سهم ترانزیت ریلی کشور […]

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله ارجائی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی امروز (شنبه، ۱۲ مهر) در مراسم امضای قرارداد تامین ناوگان ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهداف بخش حمل‌ونقل ریلی در برنامه هفتم توسعه، گفت: هدف‌گذاری اصلی در این برنامه، رساندن سهم ترانزیت ریلی کشور به ۳۰ درصد در بخش بار و ۲۵ درصد در بخش مسافر است، ضرورت دارد تا در طول برنامه ترانزیت به ۴۰ میلیون تن برسد که سهم راه‌آهن ۱۰ میلیون تن است.

وی افزود: تحقق این اهداف، اگرچه در حال حاضر جنبه چشم‌اندازی دارد، اما با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، دستیابی به آن در سال‌های پیش‌رو ممکن خواهد بود. همچنین، طی یک‌سال گذشته با تأکید و پیگیری ویژه مسئولان وزارت راه و شهرسازی، گام‌های مؤثری در جهت افزایش ظرفیت جابه‌جایی ریلی کشور برداشته شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در یک سال گذشته، با دستور وزیر راه و شهرسازی تاکنون ۹.۸ همت از محل استجازه رهبر معظم انقلاب به تقویت ناوگان اختصاص یافته است که از این محل تاکنون تعداد زیادی لکوموتیو نو و بازسازی شده سر خط آمده است.

ارجائی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط ریلی در کشور فعال است که مطابق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی، خطوط ریلی که به چشمه‌های بار و مرزهای کشور متصل هستند، باید توسعه یابد و در یک سال اخیر ۳۵ همت به حوزه تقویت زیرساخت ریلی اختصاص یافته است.

وی گفت: در طول یک‌سال گذشته اتفاقات بزرگی در زمینه احداث و توسعه خطوط ریلی رقم خورده است و برخی از پروژه‌ها با سرعت بسیار بالایی پیش می‌روند. این روند در آینده نزدیک منجر به جهشی بزرگ در حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور خواهد شد.

ارجائی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در مسیرهای داخلی و توسعه خطوط منتهی به بنادر، به‌ویژه بندر چابهار، از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است. با تکمیل و اتصال ریلی بندر چابهار به شبکه سراسری، ظرفیت ترانزیتی کشور افزایش می‌یابد و ایران به یکی از حلقه‌های کلیدی کریدورهای بین‌المللی حمل‌ونقل تبدیل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت همراهی سازمان برنامه و بودجه در تحقق بخشی از اهداف وزارتخانه در حوزه ریلی حائز خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بیشتر در خطوط ریلی دارای اولویت دعوت می‌کنیم. همچنین، با توجه به افزایش سهم ترانزیت ریلی کشور، در برخی خطوط از جمله بافت – سنگان نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

منبع خبر ( ) است و خبرخوان بورس تایمز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 15823 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09999600950  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرخوان بورس تایمز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرخوان بورس تایمز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!