به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی در ادعای تازه و مربوط به گرانی رسمی ۱۰ تا ۳۵ درصدی ۲۶ محصول ایران خودرو و سایپا، گفت: پس از تعدیل قیمت خودروها و متناسب با تغییرات هزینههای تولید ۱۸ ماه گذشته و مجموعه اقدامات قانونی، تولید روزانه ایران خودرو و سایپا از ۲.۳ هزار به ۴.۷ هزار دستگاه […]
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
فرشاد مقیمی در ادعای تازه و مربوط به گرانی رسمی ۱۰ تا ۳۵ درصدی ۲۶ محصول ایران خودرو و سایپا، گفت: پس از تعدیل قیمت خودروها و متناسب با تغییرات هزینههای تولید ۱۸ ماه گذشته و مجموعه اقدامات قانونی، تولید روزانه ایران خودرو و سایپا از ۲.۳ هزار به ۴.۷ هزار دستگاه در روز افزایش یافت.
وی افزود: قیمتگذاری محصولات به همراه برخی مسائل داخلی شرکتهای خودروساز، باعث شده فعالیتاین شرکتها، علیرغم وجود ظرفیت گسترده در بازار برای سودآوری با زیان همراه باشد. محدودیتهای مالی خودروسازان در پرداخت بدهیها به زنجیره تأمین و زیانها به تضعیف زنجیره تامین و به ویژه قطعهسازان کوچک منجر شد.
مقیمی ادامه داد: شرکتهای تامین کننده توان را برای حمایت از تولید و افزایش تیراژ به کار گرفتند و امید است با رفع موانع و محدودیتها در بخش قیمت گذاری محصولات برای خودرو سازان، محدودیتهای تامین نقدینگی زنجیره تامین نیز رفع شود.
انتهای پیام